tisdag 13 maj 2014

pá schouterassen

TJA
Sitter som sagt i Oslo. Arbetslös,vilket inte är nágon större nyhet dá jag vart de sen jag ákte till Wien i oktober 2013 med undantag för tvá dagar dá jag mot förmodan faktiskt jobbade. En dag som hotellstäderska med en chef som föreslog att vi skulle ligga med varandra samt betalade mig ingen lön efter att jag gick därifrán, en annan dag som biljettförsäljare pá en skitstor match i amerikansk fotboll - hyfsad lön till megaliten arbetsinsats. Men  tro nu inte att jag e rik för det är jag inte, jag lever pá vatten och bröd för fan. Pengarna jag levt pá e sparpengar som är slut nu, utövade ju dumpster diving och spelade musik pá gatan sista tiden för helvete. Ah. I alla fall betalar jag ingen hyra här dá jag bor hos Erik och Anton, söker jobbfan, áker skateboard och.. längtar längtar längtar efter Wien. Livsplanen idag bestár av följande:

1. Jobba i Oslo, tar vad som helst förutom köttindustri (strider mot mina principer). Självklart fick jag jobb i en köttfabrik det första som hände när jag kom hit. Nej tack, sa jag.
2. Semester. puh.. har redan räknat ut att jag kommer va färdig, slut och utpumpad efter nágra veckors här sá har planerat in semester. I wien sáklart haha
3. Jobba i Älvsbyn. Har fátt jobb pá fabrik. HAHA e det verkligen min enda värdefulla erfarenhet i livet?
4. Dra till Wien igen. Jobba pá projekt. Har grejer pá gáng nu..

Fast äh. Lyssna inte ens pá vad jag säger nu. Imorgon e en ny dag och jag slár vad om att jag har en ny plan dá. Och öh. . slár vad om att jag inte pallar att jobba i oslo alls hehe. Permanent vacation, de e min livsfilosofi.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar