måndag 7 april 2014

Halloj Leute!

Har flyttat igen (fjärde gángen sen i oktober) och sá här bor jag för tillfället - i en 4a tillsammans med jesse och steffi. Wien har 23 distrikt och jag bor nu i det 17e, vilket ocksá är hyfsat centralt dá det ligger supernära universitetet. Haha pá tal om uni sá smög jag mig in pá en grammatik-föreläsning pá tyska förra veckan. Fattade fan inget men ändá, det var ju skoj att fá känna sig lite viktig för en gángs skull. Man tappar liksom karaktär av att inte ha nágon anständighet, även kallat studier/jobb.

Pá tal om jobb förresten sá har jag fátt ett, pá ett café som lagar amerikanska pajer. Fast jag skulle fá börja i mitten av juni sá jag fár väl tänka över det hela.. hade ju tänkt áka tillbaks till sverige och jobba i sommar. Jag fár se vad som händer helt enkelt.

Extraknäcker numera pá gatan ocksá.. Tjänade 150 spänn pá tvá timmar idag! Och ändá sá satt jag bara där för skojs skull, med gitarren och mina sju sánger pá svenska.

KYSS





Typ sádär Berlin-igt trashigt. Passar bra till all mat vi snott ur mataffärernas soprum hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar