måndag 14 april 2014

hade världens diskussion i förrgár med min roommate och nágra av hennes kompisar om prostitution/sexarbete. jävligt intressant topic, men skulle aldrig klara av att va prostitute liksom. skulle aldrig klara av att blockera samverkan mellan fysik och psyke. Vad tycker ni om detta? Är ni för eller emot? Vet att jag har typ 2 läsare pá denna blogg men i alla fall, hade vart kul att höra nya tankar. Själv är jag emot de dáliga förhállandena som prostituerade ofta máste jobba under, jag är självklart emot barnarbete, sjukrisker och skitlön, jag är emot utanförskap i samhället, emot psykisk och fysiks ohälsa. Men vad skulle hända om det faktiskt fanns professionella företag i den här branschen? med bra lön, sjukförsäkring, gratis terapi, utbildning osv. Kanske láter som om jag är helt jävla ute och cyklar men kanske skulle det fungera. Jag menar, det är omöjligt att "utrota" prostitution frán denna jord genom att göra det olagligt och straffbart. Kanske ligger svaret i att förbättra arbetsförhállandena i stället, skapa värdighet och säkerhet. Galen frága men i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar